[KS MARS-AVRIL] Ninja All-Stars

Le prochain jeu de plateau de Ninja Division et de Soda Pop Miniatures met en scène des combats de ninja au look chibi.

Plus d'infos ici : http://lesmaitresdujeu.fr/jeux-de-figurines/item/437-ninja-all-stars-bient%C3%B4t-le-ks.html

A espérer que ça fonctionnera mieux que Bunnies vs Zombies.

Effectivement, mars sera pas le mois des économies...

bon l'aspect des figurines me plait
donc je me place pour voir
j'attends la durée d'une partie,le style et le prix (toujours pour jouer avec le gamin)

Le style me plait bien et le thème aussi.
Ce que j'attends de voir avant de craquer c'est surtout si c'est EU friendly.
A la limite si les règles sont pas trop compliquées un jeu en anglais ça peut passer.
En attendant les infos et les images continuent de tomber :http://ninjadivision.com/category/ninja-all-stars/

bon vraiement fan des figurines style arcadia kawai
j'adore
j'attends plus d'info et j'espere qu'il sera lancé avant la campagen de blood rage.

personne n'a plus de news?
nombre de joueurs?

J'aime aussi beaucoup le design des figurines, j’espère un jeu un peu à l'image d'Arcadia Quest.
Vivement le Kickstarter que l'on puisse en savoir plus sur le matériel et les règles.

sur BGK il note pour 2 joueurs donc la ca me va aussi et 90 min ca fait peut etre un peu long
mais pas sur que ces données soient exactes.

bon c'est chiant de lancer des infos et ne pas savoir quand il sera lancé

si je pouvais revenir 2 mois en arriere quand je ne voulais pas savoir comment fonctionné KS
:mrgreen:

davy dit:bon c'est chiant de lancer des infos et ne pas savoir quand il sera lancé

si je pouvais revenir 2 mois en arriere quand je ne voulais pas savoir comment fonctionné KS
:mrgreen:

You're DOOM! :twisted:

davy dit:bon c'est chiant de lancer des infos et ne pas savoir quand il sera lancé

Le 23 mars d'après ce lien: http://ninjadivision.com/category/ninja-all-stars/
de rien! :wink:

La bonne nouvelle c'est que le jeu sera 2 à 4 joueurs ! et non 2 comme noté sur BGG
Même format qu'Arcadia Quest ça me va ;)
Vivement le 23

Perso j'ai peur que les regles ne soient pas du niveau d'arcadia quest (point de vu fun etc...)
Mais je vais qd meme y jeter un coup d'œil

good news j'ai hâte d en savoirplus lasemaine prochaine
montant pledge eb
frais de port
durée style de jeu
car j'ai 4 ks dans le viseur ce mois si pour 2 places
blood rage
orc must de
vampires...

good news

voici la date
Ninja All-Stars Kickstarter Begins March 23
bien ca va decaller les paiement sur avril ca.

Ninja Division Publishing LLC and Soda Pop Miniatures LLC are happy to announce that the highly anticipated Ninja All-Stars® Kickstarter will begin March 23rd, 2015 at 3:00pm EDT (12:00pm PDT).

Cool y a mon anniversaire entre temps ^^

Voici le début des règles et visiblement on aura tout d'ici la sortie du jeu, ce qui est très cool.
http://ninjadivision.com/ninja-all-star ... -concepts/
C'etait dans ma watchlist, et ça l'est un peu plus désormais. Je suis très fan des tuiles avec des points plutôt que des cases. Le système d'affinité n'a rien de très novateur ; le combat a l'air un peu plus original (mais peut être un peu trop compliqué pour rien? à voir).
Je tiens bon sur Thunderbirds et Ghostbusters mais ma résolution "plus que 7th continent et j'arrete KS" a juste aucune chance de tenir! :mrgreen:

voila le detail pour ceux qui ne pourrait pas aller sur le site de soda pop
Ninja All-Stars: Gameplay Concepts
Welcome kōhai to the Ninja All-Stars: Gameplay Concepts. In Ninja All-Stars each player builds a team of ninja to compete in the Moonlight Tournament. During the Moonlight Tournament each game represents a challenge given to the opposing teams by the Moon Princess. The winner of the challenge earns the favor of the Moon Princess. But before you are ready to draw a blade you must learn to walk. This overview goes through the basic concepts of how ninja activate, move, and fight.
ACTIVATION
Each challenges runs a number of rounds. Each round players take turns activating one ninja at a time. When a ninja is activated they may move and then take one action. The most common action is to attack, but many ninja have access to special abilities that they may use their action to perform.
MOVEMENT
Each space on the game board is represented by a dot. Placing a ninja over a dot shows that they occupy that space. By using dots instead of a traditional grid for the game board, we were able to cover less of the art, and create a stunningly beautiful board for the game. Spaces have unique icons to denote different types of terrain.
The spaces adjacent to a ninja is that ninja’s influence zone. These spaces represent the area close enough to the ninja that they can affect other ninja that are in it. Attacking, and many other actions, only affect opposing ninjas that are within the activated ninja’s influence zone.

The above image shows a ninja on a space along with all of the spaces adjacent to the ninja that make up its influence zone.
When a ninja moves they may move up to a number of spaces equal to their movement. The higher a ninja’s movement, the farther they can move during their activation. Once a ninja has stopped moving they are then turned to face any adjacent space. Each ninja model has a mark in its base to show which direction is forward for them.


In the above image we can see a ninja move 4 spaces and then be turned to face the space that is up and to the right from them diagonally. Facing matters tactically as attacking a ninja from behind gives a bonus.
DODGING
Attempting to leave a space that is in an enemy ninja’s influence zone is called dodging. When a ninja attempts to dodge they must make an affinity test, which we explain below. If the affinity test is successful the ninja may move into the new space normally. If the ninja fails the affinity test they get Stunned, cannot move out of the space, and their activation immediately ends. A ninja must attempt to dodge to be able to leave a space that is in an enemy ninja’s influence zone even if they wish to move to another space in the same enemy ninja’s influence zone.

AFFINITY
Ninja All-Stars uses special elemental dice to resolve what happens in many situations. The elemental dice have six different icons on them representing the different sacred elements of Kagejima. Each ninja has an affinity with one or more elements.
The most common use of the elemental dice and affinity is called an affinity test. To make an affinity test the ninja’s player rolls three dice. If at least one dice shows the icon for an element the ninja has as an affinity, the affinity test is successful.
COMBAT
When a ninja attacks another ninja the attacker rolls a number of dice equal to their Attack (AT) and the defender rolls a number of dice equal to their Defense (DF). A ninja can normally only attack an opposing ninja that is in their influence zone.
The results of the two rolls are compared and dice are eliminated based on the following elemental pairs:

When two dice eliminate each other remove them from the pool of rolled dice. Dice that the attacker rolled can only eliminate dice that the defender rolled and vice versa. All possible eliminations must be made.
Once all eliminations have been made, the player with the most dice remaining chooses one of the remaining dice as the result of the attack. In the case of a tie, the attacker chooses the result. The result of the combat is determined by the element of the die chosen. Results range from brutal knockouts, paralyzing stuns, mighty throws, and even whirlwind combats that move both combatants across the board!
There are more mechanics that modify combat, such as stealth, back-strikes, and having friendly ninja assist in the combat, but those are for another session.
YOUR TRAINING HAS ONLY BEGUN
These mechanics are the basics of Ninja All-Stars. Look for other articles that cover even more of Ninja All-Stars’ rules, tactics, and ninja mayhem. See ya then!
SMOKE BOMB
vivement la suite du teasing
info pledge EB
sinon qui me dire l'heure francaise du coup?

pour le moment pas trop convaincu par les règles,ça a l'air juste assez...ch***ant en fait,en partie avec les points sur les maps ne semblent pas très lisibles,faut espérer que ne ce soit pas définitif.
Il faudrait plus d'infos. :)
ou alors mes yeux sont trop vieux :(
le matos est sympa par contre,mais bon ça c'est tout le temps le cas avec eux :mrgreen:

Hadoken_ dit:pour le moment pas trop convaincu par les règles,ça a l'air juste assez...ch***ant en fait,en partie avec les points sur les maps ne semblent pas très lisibles,faut espérer que ne ce soit pas définitif.
Il faudrait plus d'infos. :)
ou alors mes yeux sont trop vieux :(
le matos est sympa par contre,mais bon ça c'est tout le temps le cas avec eux :mrgreen:

non moi je vois bien les points je trouve cela meme plutot pas mal que plutot toujours delimité par des cases.
apres oui j'attends plus d'infos surtout sur la durée le nombre de plateaux,le nombre de joueurs a confirmer si c'est bien 2 comme noté sur BGG
si y'aura un mode scenario,campagne?