[D&D Dice Masters]

[Dungeons & Dragons Dice Masters: Battle for Faerûn]


Magic et Quarriors réunis
Les règles sont disponibles
http://wizkidsgames.com/wp-content/uplo ... _Rules.pdf
http://wizkids.com/dicemasters/battle-for-faerun/
Some of the new mechanics:
Breath Weapon X: When this character's dice are assigned to attack, you may pay X energy to deal X damage to your opponent and to each opposing character. Thus Breath Weapon 2 means "When this character's dice are assigned to attack, you may pay 2 energy to deal 2 damage to your opponent and to each opposing character." You may only use this ability once per turn, no matter how many of that character's dice attack. However, if multiple characters with the Breath Weapon ability attack, you may use Breath Weapon once for each such character.
Energy Drain: After blockers are assigned, spin each character engaged with this character down one level. Engaged characters already at level 1 suffer no adverse effects. (Remember, "engaged" means blocking or being blocked by.)
Equip: When this die is fielded, and at the beginning of each turn that this die is active, (your turn or your opponent's), you may attach this die to a character with the [Equip] icon immediately below their alignment icon. You may switch the attachment from one character to another. If the character to which this die is attached leaves the field, this die remains in the field, unattached. Unattached dice with Equip cannot attack or block.
Experience: While active, if you knocked out an opposing monster (a character with the black Monster allegiance banner) during your turn, place one experience token on this card at the end of your turn (use a coin or glass bead). Each experience token provides this card's dice with +1A and +1D at all levels. A card cannot get more than one experience token per turn. However, several different cards (each with the Experience ability) can each get an experience token when only a single opposing monster is knocked out. Monsters knocked out during your opponent's turn do not provide experience tokens. Knocking out NPCs and other adventurers likewise does not provide experience tokens; only knocking out monsters. If your opponent voluntarily knocks out a creature to pay a cost, that also provides no experience.
Overcrush: When attacking, if this character knocks out all of its blockers, it deals any leftover damage to your opponent.
Regenerate: If this character is knocked out, roll it. If you roll a character face, it remains in the field (but not the attack zone). Otherwise, move the die to your prep area. Since it was knocked out, this qualifies for purposes of the experience ability.
Swarm: While active, whenever you draw one of this character's dice from your bag during the Clear and Draw Step, draw one additional die. You only draw one die no matter how many copies of this die are active. This ability can trigger multiple times per turn. It does not trigger for different characters that also have the Swarm ability.
https://boardgamegeek.com/boardgame/160 ... ce-masters


En gros, c'est du Quarriors, en collectionnable, avec un thème medfan insipide.
C'est ça?

oui ! :mrgreen:

Roswell dit:En gros, c'est du Quarriors, en collectionnable, avec un thème medfan insipide.
C'est ça?

Non, c'est plutôt Marvel Dice Masters pour ceux qui n'aiment pas les super-héros.

Marvel Dice Masters aura bientôt sa troisième extension, d'ailleurs. Dommage que la communauté française ne soit pas aussi très développée.
Ça freine un peu à l'achat de boosters et à la construction de deck :/

Oups je suis un acheteur néphrétique de produit D&D. Donc il sera mien. Le système m'indiffère : il n'y aura de toute façon que deux douzaines de joueurs dans l'hexagone (comme avec Marvel DM et même Quarriors) que je ne rencontrerais sans doute jamais.
Ce sera donc un achat collection et plaisir.
Je VEUX la carte Minsc et Boo !

Roswell dit:avec un thème medfan insipide

Moi je le sipide chacun son truc. Pour quiconque a traîné ses guêtres dans les Royaumes Oubliés le thème ne manque pas de saveur. Lords of Waterdeep, Baldur's Gate, Legend of Drizzt, les romans de Salvatore etc... moi ça me parle et pas qu'un peu.

Vivement la VF !
Bon, ok, je sors :arrow:

The_Kerf dit:Vivement la VF !
Bon, ok, je sors :arrow:

Rires ! Des dés et des cartes ! C'est so 2006 !

vidéo du jeu :
https://www.youtube.com/watch?v=-OZ5WeEtz-4

ouverture de la boite de base
https://boardgamegeek.com/video/65019/d ... mpressions
ouverture de packs
https://boardgamegeek.com/video/65018/d ... mpressions

Sur le coup ca a l'air assez simpa, puis 1E le booster ca le fait. Vous avez la date de dispo par contre?
Je pense me toper le starter avec 15 boosters, si jamais y en a qui veulent échanger.
Petite video d'unboxing de boosters
https://www.youtube.com/watch?v=YIKGRI0SWMs

Sera dispo à partir du 18 mars ( boîte de base , booster pack , grosse boîte de 90 boosters packs ) sur un site de vente en ligne strasbourgeois connu ! :wink:

Hop, commandé d'office! et puis 20 boosters parce que je sais que je vais adorer :D

Pas de boîtes de 60 boosters en vue comme dans les autres dice masters ?

J'achèterais volontiers plus d'un boosters mais 90 d'un coup c'est trop, à moins de faire un achat groupé.

Xahendir dit:Pas de boîtes de 60 boosters en vue comme dans les autres dice masters ?

J'achèterais volontiers plus d'un boosters mais 90 d'un coup c'est trop, à moins de faire un achat groupé.


90 je trouve que ca tue le suspense d'acheter petit à petit, tout avoir d'un coup ca tue la surprise puis 90E c'est trop.
Par contre en groupé ca peut etre simpa.

les boosters par 60 c'était uniquement pour marvel vs avenger. Pour uncanny avenger ils étaient déjà passé à 90 par boite

Ok, alors c'est moi qui me suis embrouillé : j'étais persuadé qu'il y avait les mêmes conditionnements pour les 2, j'aurais du vérifier.

une vidéo de plus décrivant les cartes
https://www.youtube.com/watch?v=D7L_6c040iQ

J'ai reçu mon précieux :D :D :D Trop contente!!! Et quelques boosters à ouvrir :P :P :P ...